Pada 12 JUN yang lalu, MPM dengan sokongan Mahasiswa KUIN telah menghantar surat tuntut penjelasan
dari pihak pentadbiran KUIN. Walaubagaimanapun surat tersebut langsung tidak mendapat respond dari
pihak bertanggungjawab terutamanya JAMIL meskipun tempoh yang diberikan selama seminggu sudah
berlalu. Mahasiswa KUIN merakamkan kekesalan kerana sikap JAMIL yang kejam tanpa melayan rungutan
mahasiswa KUIN. Dengan bantuan staf tertentu, admin akan dedahkan betapa banyaknya masalah yang
dihadapi mahasiswa KUIN tetapi disembunyikan oleh JAMIL. Anda nilailah, wajarkah KUIN diiktiraf
ber kuali T?
dari pihak pentadbiran KUIN. Walaubagaimanapun surat tersebut langsung tidak mendapat respond dari
pihak bertanggungjawab terutamanya JAMIL meskipun tempoh yang diberikan selama seminggu sudah
berlalu. Mahasiswa KUIN merakamkan kekesalan kerana sikap JAMIL yang kejam tanpa melayan rungutan
mahasiswa KUIN. Dengan bantuan staf tertentu, admin akan dedahkan betapa banyaknya masalah yang
dihadapi mahasiswa KUIN tetapi disembunyikan oleh JAMIL. Anda nilailah, wajarkah KUIN diiktiraf
ber kuali T?
Berikut merupakan senarai masalah yang telah dilampirkan oleh MPM:
Bendahari
1. Penjelasan
mengenai kenaikkan yuran kepada semua mahasiswa.
2. Memohon
penjelasan berkaitan caj RM 25 bagi pelajar tempatan dan antarabangsa RM 150.
3. Akaun pelajar
minta diperincikan dari segi pemotongan yuran.
4. Lebihan potongan PTPTN.
5. Masalah penangguhan yuran.
6.
Kadar bayaran pengecualian kredit yang sangat mahal.
7. Status GHB.
8. Jadual
kuliah lambat.
9. Jadual
peperiksaan LAMBAT.
10. Mohon diadakan
sem SHORT-SEM bagi semua kuliah.
11. Mohon kelas
tasmik dimasukkan dalam jadual kuliah.
12. "facebook" HEA tidak menjawab setiap persoalan yang telah diajukan
13. Penjelasan
tentang kenaikkan yuran asrama.
14. Mohon kemaskini
butiran pelajar luar kampus.
15.
Etika pemakaian tidak berkuatkuasa.
16. Pengurusan PTPTN yang banyak masalah.
17. Bangunkan kolum HEP dalam portal
pelajar.
18. Mohon
penjelasan CAJ dan faedah yang diterima oleh pelajar tempatan dan
antarabangsa.
19. Mohon sediakan
kenderaan untuk membawa pelajar sakit di asrama.
20. Mohon
pengecualian yuran asrama bagi JAKSA & MPM.
21. Mohon pejabat MPM di stargate.
22. MEDICAL CHECK yang membebankan pelajar baru dengan bayaran RM 150 - RM 250.
23. Keselamatan di
induk dan asrama ditingkatkan.
24. Kemudahan
kelas, wifi, telefom awam, dan watercooler tidak berfungsi dengan sempurna.
25. Sediakan
kenderaan khas untuk Kampus Stargate.
26. Tidak ada pengawal
keselamatan wanita.
27. Staf yang tidak sopan.
Diharap penyeksaan JAMIL terhadap mahasiswa KUIN ini dihentikan segera. Mahasiswa dan staf
KUIN memohon MB memecat JAMIL sebelum KUIN lingkup.
KUIN memohon MB memecat JAMIL sebelum KUIN lingkup.
Sebelum admin dedahkan lebih banyak kesalahan JAMIL terutmanya berkaitana keluarga JAMIL
dalam KUIN, kami (Staf dan Mahasiswa) menegaskan supaya seluruh warga KUIN, Kedah dan
Malaysia berpakat memecat JAMIL.
dalam KUIN, kami (Staf dan Mahasiswa) menegaskan supaya seluruh warga KUIN, Kedah dan
Malaysia berpakat memecat JAMIL.
***
JAMIL dengan ucapanya semalam ketika perasmian hari Kuali-T berbohong dan seperti kebudak-budakkan
kerana tidak ada perkara yang dibanggakan lagi melainkan perahu panjang dan Kuala Ketil sahaja. JAMIL
berbohong kerana menyembunyikan masalah di KUIN. Dan pembohongannya disaksikan oleh ratusan
staf KUIN, IPT luar, pihak kerajaan, termasuk timbalanya sendiri Dato Barni.
kerana tidak ada perkara yang dibanggakan lagi melainkan perahu panjang dan Kuala Ketil sahaja. JAMIL
berbohong kerana menyembunyikan masalah di KUIN. Dan pembohongannya disaksikan oleh ratusan
staf KUIN, IPT luar, pihak kerajaan, termasuk timbalanya sendiri Dato Barni.
No comments:
Post a Comment